contemplari, interpretari

logica si evaluarea

Indiferent de de locul de munca sau sistemul de invatamant, dincolo de misiunile declarate si valorile promovate, de modernismul sau conservatorismul institutiilor, exista totusi o constanta care ar trebui sa ajute individul sa evolueze, sa se cunoasca, sa se pozitioneze fata de el si fata de ceilalt.

Aceasta constanta se numeste Evaluare.

Se aplica in diferite ecuatii, cel mai adesea legata de factor timp/moment: se face trimestrial, anual, bi-anual, dupa placul sau necesitatile Evaluatorului (voi vorbi separat despre acest factor in acest context).

 Avand in vedere misiunile, valorile, stilurile etc ale institutiilor, am crede ca evaluarea se face pe baza unor criterii diferite, functie de cele enumerate. De exemplu, s-ar aprecia eficienta, creativitatea, empatia, disponibilitatea de a-i ajuta pe ceilalti, deschiderea fata de nou etc etc.

Ei bine da, aceste lucruri au o anumita importanta, doar pentru ca asa sunt anuntate in mapele de prezentare, si nicidecum  pentru ca ar avea intr-adevar o valoare. Si este asa pentru ca nu exista unitate de masura, aprecierea acestora se face subiectiv de catre Evaluator. Si prefer, totusi, subiectivismul Evaluatorului fata de un posibil program informatic din care sa rezulte o fisa de evaluare…

Deci, nu exista unitate de masura pentru caldura sufleteasca, prietenie, disponibilitate, insa exista unitati de masura pentru timp si acurateatea memoriei!

 Se evalueaza cat timp ai stat la locul de munca (oricare ar fi acesta), cat timp ai petrecut fumand, cat a stat la masa, cat ai vorbit la telefon. Rezultatul da gradul de implicare in ce faci. Nu conteaza cum si daca ai livrat (nu da bine sa termini treaba inaintea celorlati, inseamna ca altii muncesc pentru tine…)

 Acuratetea memoriei se evalueaza dupa capacitatea reproducerii paragraf cu paragraf a materialului studiat, evantual i se adauga capacitatea de a da o interpretare (incadrare) practica a notiunilor. Dar atentie! Nu trebuie uitata nicio notiune, niciun paragraf!

 As cauta in Evaluari frumusetea diversitatii oamenilor, a modurilor diferite prin care ajung la un (acelasi) rezultat, prin care aplica unele cunostiinte ca sa Creeze… dar cum oare ar putea sa scape Evaluarea de logica astfel incat sa nu mai fie atat de limitativa?

Standard

2 thoughts on “logica si evaluarea

  1. bogdan says:

    cu cei ce sunt “deasupra” se petrece urmatorul fenomen: ei cunosc bine lumea si inteleg “mecanismul de functionare”. Nu acelasi lucru e valabil si in privinta capacitatii lor de a intelege firea omeneasca, motiv pentru care relatiile cu oamenii sunt destul de dificile, cu atat mai mult cu cat tin sa procedeze numai si numai cum cred ei ca e mai bine, iar ceilalti se vad redusi la rolul de executanti si li se refuza dreptul la orice initiativa.
    Concret: “in tara asta rea si muta/ cacatii’s mari in loc sa puta”.

    Zambesc …

  2. bogdan says:

    o vorba faina, din popor, defineste in mod minunat modul romanesc de relationare: NUMAI PODEAUA OPRESTE TEMENEAUA.
    imi place poporul asta: ca le scoate numai dupa ce le traieste. Adica naivi de la nastere pana la moarte – economic vorbind se observa prea bine :(; ce sa mai vorbesc de spiritual care capata ghidaj numai in limitele … limitarii: “capul plecat sabia nu-l taie”.
    numai ca “turma-i mica”, asa ca degeaba se inghesuie “oile” – asta pentru cei ce pricep :))
    dar speranta moare ultima – deci moare si ea!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s